Молитва преподобному ферапонту

Преподобному Ферапонту Можайскому, Лужецкому чудотворцу

Молитва преподобному ферапонту

Житие́м чи́стым просвети́вся, в моли́твах и посте́х пусты́ни яви́лся еси́ до́брое прозябе́ние и, духо́вному твоему́ учи́телю после́дствуя, у́м сво́й к небе́сным упра́вль, ста́ду твоему́ наста́вник бы́л еси́, те́м тя́ мо́лим, о́тче Ферапо́нте: моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Пе́снь 1

Ирмос: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Моли́ся, преподо́бне, спа́сшему тя́ Го́споду изба́вити на́с от ско́рбей и напа́стей, облежа́щих на́с.

От многотру́дныя жи́зни сея́, я́ко Ангел Бо́жий Изра́иля иногда́, преподо́бне, моли́твами твои́ми приведи́ на́с в обетова́нное Ца́рство.

Лю́те на́с и смертоно́сно терза́ют стра́сти на́ша, умоли́ на́м от я́зв на́ших исцели́тися Кресто́м Го́спода.

Богородичен: Изми́ на́с, Ма́ти Бо́жия, от бре́мени бе́д и ско́рбей, да, изба́вленнии Тобо́ю, зове́м Бо́гу на́шему: я́ко просла́вися.

Пе́снь 3

Ирмос: Утвержде́й сло́вом небеса́ и зе́млю основа́вый, Бо́же, и мене́ утверди́, вопию́ща Тебе́ пе́снь: Свя́т еси́, Го́споди.

Твоя́ моли́твы вознеси́ о на́с к Бо́гу, преподо́бне, и разруши́ ко́вы враго́в на́ших на на́с.

Вы́ну пода́вый на́м благопотре́бная, преподо́бне, да не изнемо́жем, а́лчуще, но да пое́м тя́ все́ю кре́постию на́шею.

Умерщвле́ннии грехи́ на́шими, ны́не мо́лим тя́, преподо́бне: изба́ви на́с а́да моли́твами твои́ми и приведи́ с тобо́ю к престо́лу сла́вы.

Богородичен: На́шего ра́ди спасе́ния ро́ждшая Бо́га, Пречи́стая, отжени́ от на́с вся́каго врага́.

Седа́лен, гла́с 4:

Ангельски пожи́в на земли́, дне́сь со Ангелы лику́ет богоно́сный Ферапо́нт и с ни́ми о на́с мо́лится ко Спа́су все́х, те́мже взыгра́ем, бра́тие, и превознесе́м чадолю́бнейшаго сего́ отца́ на́шего Ферапо́нта.

Пе́снь 4

Ирмос: Слу́х Тво́й, Го́споди, услы́шах и убоя́хся, дела́ Твоя́ разуме́х и ужасо́хся, я́ко Бо́г, пре́жде ве́к Сы́й, от Де́вы рожде́йся, бы́сть Челове́к.

Ангел храни́тель на́м бу́ди и да́ждь отра́ду на́м в де́нь ско́рби на́шея, о́тче Ферапо́нте.

Ше́ствуй с на́ми сия́нием све́та твоего́, преподо́бне, и украси́ на́с цвета́ми до́брых де́л.

Уми́льно к тебе́ припа́даем: огради́ на́с, о́тче, да не сожже́т на́с со́лнце, ниже́ ве́тр губи́тельный.

Богородичен: К Тебе́ прибега́ем, Ма́ти Де́во Пречи́стая, бу́ди на́м тве́рдое и изве́стное заступле́ние.

Пе́снь 5

Ирмос: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Сы́не Бо́жий: ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем, и́мя Твое́ имену́ем, я́ко Бо́г живы́х и ме́ртвых еси́.

Тя́ мо́лим, о́тче: да́ждь ми́р Це́ркви, гра́ду и все́м лю́дем твои́м.

Ели́ко роса́ зла́ку, толи́ко и ты́ на́м исцеле́ние бу́ди моли́твами твои́ми.

Бе́дне боле́знями сме́ртными стра́ждем, возве́й на на́с ду́х спасе́ния, о́тче.

Богородичен: Седя́й на херуви́мех вочелове́чися Тобо́ю, Де́во, Его́же моли́ за стра́ждущия челове́ки.

Пе́снь 6

Ирмос: Со Ио́ною вопие́м Ти́, Го́споди, со гла́сом хвале́ния моля́щеся: возведи́ от тли́ живо́т на́ш.

Се́ бе́здна грехо́в потопля́ет на́с, ускори́, преподо́бне, изъя́ти на́с от ни́х.

Ио́не спасе́ние да́вшего Бо́га умоли́, преподо́бне, дарова́ти на́м спасе́ние от бе́д, обыше́дших на́с.

Юже в ско́рбех, и слеза́х, и в беззако́ниих иждива́емую жи́знь на́шу изведи́, преподо́бне, от истле́ния.

Богородичен: Помози́ на́м, Пречи́стая, греси́ бо и беды́ одолева́ют на́с и умерщвля́ют.

Конда́к, гла́с 4:

Преблаги́й Спа́с на́ш Христо́с умно́жил е́сть ми́лость Свою́ к на́м, дарова́в на́м в засту́пника и цели́теля преподо́бнаго отца́ на́шего Ферапо́нта, и́же просвеща́ет на́с о́бразом свята́го жития́ своего́ и ны́не моли́твами свои́ми огражда́ет оби́тель свою́ от враго́в и от разруше́ния, страну́ сию́ от гла́да и напра́сныя сме́рти, чту́щих же па́мять его́ все́х от боле́зней и от лю́тых страсте́й.

Икос:

От младе́нчества твоего́ и да́же до престаре́ния те́лом и душе́ю рабо́тал еси́ Го́споду Иису́су Христу́ и Пречи́стей Его́ Ма́тери, и се́ ны́не душа́ твоя́ ликовству́ет в Его́ небе́сных оби́телях, те́ло же твое́, зде́ почива́я, сия́ет чудесы́.

Сего́ ра́ди вопие́м ти́ ра́достно: ра́дуйся, во сле́д Христа́ неукло́нно ше́дый; ра́дуйся, сло́во Его́ соблюда́вый тве́рдо; ра́дуйся, во сла́ву Христа́ Бо́га подвиза́выйся; ра́дуйся, Пречи́стую Христа́ Ма́терь неумо́лчно сла́вивый; ра́дуйся, от Христа́ и от Ма́тери Его́ просла́вленный; ра́дуйся, имы́й дерзнове́ние ве́лие ко Христу́; ра́дуйся, защи́тниче оби́тели Луже́цкия; ра́дуйся, храни́телю страны́ Можа́йския; ра́дуйся, побо́рниче кре́пкий за держа́ву Росси́йскую; ра́дуйся, добропобе́дный во́ин Правосла́вныя Це́ркве; ра́дуйся, все́м призыва́ющим тя́ подаю́щий ско́рую по́мощь от Христа́ Бо́га. Ра́дуйся, Ферапо́нте, уго́дниче Христо́в и чудотво́рче.

Пе́снь 7

Ирмос: По мно́жеству ми́лости Твоея́, Человеколю́бче, сотвори́ с на́ми, да Тебе́ ве́рно вси́ воспева́юще, пои́м, я́коже о́троцы: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Разжже́ние страсте́й на́ших угаси́, преподо́бне, дожде́м моли́тв твои́х о на́с к Бо́гу, да зове́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Иису́са Го́спода умоли́, преподо́бне, я́ко да посра́мятся вси́, де́лающии зла́я на́м, рабо́м твои́м, мы́ же да зове́м Ему́: Бо́же, благослове́н еси́.

Истинно благослове́нный ны́не от Отца́ Небе́снаго, помози́ и на́м бы́ти благослове́нными от Него́ и воспева́ти: Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Милосе́рдая Влады́чице на́ша, соде́лай Влады́ку Го́спода ми́лостива к на́м, гре́шным, да зове́м вы́ну: Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8

Ирмос: Пе́снь Тебе́ прино́сим безпло́тных, я́коже о́троцы в пещи́, и, пою́ще, глаго́лем: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Исцели́ на́ша неду́ги, препита́й си́рых и вдови́ц, да вси́ ра́достно Го́спода пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Опали́, я́ко мо́лния, вся́ вражды́ и нестрое́ния о́крест на́с, да единомы́сленно пое́м Го́спода и превозно́сим во ве́ки.

Твои́м хода́тайством да́руй плодоро́дие земли́ на́шей и цельбу́ исто́чникам во́д, да благослови́м Го́спода и превозно́сим во ве́ки.

Богородичен: Чи́ни Ангельстии Тя́ сла́вят, Пречи́стая, не пре́зри гла́сы и на́с, гре́шных, пою́щих Тя́ и превознося́щих во ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмос: Светоно́сный о́блак, в о́ньже все́х Влады́ка, я́ко до́ждь с небесе́ на руно́, сни́де и воплоти́ся на́с ра́ди, бы́в Челове́к, Безнача́льный, велича́ем вси́, я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

Еди́не ще́дре Го́споди, посети́ на́с ми́лостями Твои́ми ра́ди уго́дника Твоего́, преподо́бнаго Ферапо́нта.

Не отступа́й от на́с, о́тче, во вся́ дни́ вре́меннаго сего́ жития́ на́шего, но огражда́й на́с ми́ром и ве́лиею ми́лостию.

Ада и ве́чныя му́ки изба́витися на́м моли́, о́тче, и да взы́дут ду́ши на́ша от земли́ в небе́сная селе́ния.

Богородичен: Шата́ния враго́в на́ших низложи́, Всепе́тая, и ниспосли́ на́м проще́ние грехо́в и спасе́ние ве́чное.

Свети́лен, гла́с 8:

Мно́гим посто́м и моле́нием неусы́пным очи́стив сво́й у́м от вся́кия стра́сти, и сла́дость душе́вныя чистоты́ вкуси́в, все́х на́с, ча́д свои́х, о́тче, зове́ши к чистоте́, глаго́ля на́м словесы́ апо́стольскими: отложи́м, ча́да, дела́ те́мная, я́ко во дни́ благообра́зно да хо́дим, не козлогласова́нии и пия́нствы, не рве́нием и за́вистию, но облецы́теся Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м и пло́ти уго́дия не твори́те в по́хоти.

Молитва преподобному Ферапонту Белоезерскому, Можайскому

О, всечестны́й и преблаже́нный о́тче наш Ферапо́нте! Тебе́ даде́ся благода́ть моли́тися о нас, и ве́мы, я́ко, предстоя́ Престо́лу Го́спода, при́сно явля́еши любо́вь твою́ к нам непреста́нными о нас твои́ми хода́тайствы.

Но поне́же мы ежеча́сно умножа́юще грехи́ на́ша, кра́йняго твоего́ отвраще́ния досто́йни сотвори́хомся, сего́ ра́ди в покая́нии, со слеза́ми припа́дающе, мо́лим тя: не премени́ твое́й ми́лости к нам на гнев за нече́стия и скве́рны на́ша, яви́ у́бо нам ми́лость твою́ до конца́ и согреша́ющих нас очи́сти твои́ми моли́твами, возведи́ к покая́нию, укрепи́ на дела́ блага́я, сохрани́ в Правосла́вии и во вся́кой святы́ни. Да́руй нам пребыва́ти в ми́ре, тишине́ и братолю́бии, испроси́ нам времена́ безмяте́жна и изоби́лие плодо́в земны́х, изба́ви от огня́, и от потопле́ния, и от лю́тых боле́зней, и от смертоно́сныя я́звы. Посли́ тружда́ющимся благи́й успе́х, путеше́ствующим путь безпреткнове́нный, в мо́ри пла́вающим приста́нище ти́хое, плене́нным осла́бу и освобожде́ние, си́рым по́мощь и заступле́ние, во́инству на́шему ве́рность, му́жество и побе́ду и всем нам вся поле́зная ко вре́менней и ве́чней жи́зни. Да, любо́вию твое́ю огражде́ннии, благода́рственная всегда́ пое́м просла́вившему тя Го́споду Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва и честь со Безнача́льным Его́ Отце́м и с Пресвяты́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник: https://xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_iun/kan_9iun_ferapont2.html

Молитва преподобному ферапонту монзенскому

Молитва преподобному ферапонту

Новомученики Трофим, Ферапонт и Василий в православной вере являются образцом истинного благочестия и духовности во всем мире. Молитва помогает людям в решении многих вопросов:

  • оправиться от болезни;
  • избавиться от пагубных привычек;
  • решить вопросы насущной жизни;
  • душевного развития;
  • обрести благодать Господа и Его защиту.

Читать молитву Оптинским новомученикам следует в полной гармонии ума и тела. Необходимо тщательно настроиться на молитвенный текст, осознавая важность каждого слова. Чтение молитвы рекомендуется проводить утром, сразу после пробуждения. Когда ум еще не занялся решением материальных вопросов. Тогда ваши молитвы будут услышаны.

Текст молитвы

Чудеса, происходящие с теми, кто читал молитвенное слово к мученикам, были доказаны множеством свидетельств и подтвержденных фактов. Молитва новомученикам помогает людям:

  • излечиться физически (часто обращаются к ним даже в самых сложных случаях – при лечении раковых опухолей);
  • избавиться от алкоголизма и наркозависимости;
  • исправить в лучшую сторону текущие дела и сложившиеся непростые жизненные обстоятельства;
  • исцелить душу от всего греховного;
  • познать веру;
  • обрести Божью благодать и защиту.

Однажды один оптинский священник сказал: “Мы потеряли трех монахов, а получили трёх Ангелов”. И это действительно так. Своим трагическим примером они показали, что народ может пробудиться и вспомнить о своих корнях, своём предназначении, своей вере.

Молитва Оптинским новомученикам Василию, Трофиму и Ферапонту – это история православия, его радость и боль, его вечная любовь к Господу, которой нет, не было и не будет конца во веки веков.

О, преподобный отче, великий заступниче, скорый услышателю, угодниче Божий и чудотворче Ферапонте! Не забуди ны, якоже обещался еси, посещай чада твоя; аще бо и отшел еси от нас телом, но духом присно с нами пребываеши. Молим убо тя, о, преподобне отче: избави ны от огня и меча, от нашествия иноплеменных и междо-усобныя брани и от тлетворных ветров и от внезапныя смерти и от всех прилог вражиих, находящих на ны.

Услыши ны грешныя, приими молитву и моление наше, еже к тебе, яко кадило благовонное и яко жертву благоприятную, приносим.

Умерщвленныя злыми делы, слове-сы и помышленьми души наша, преподобне отче, оживи и возстави.

И якоже многи приходящыя к цельбоносному твоему гробу с верою, всякими скорбьми и болезньми люте страждущыя исцелил еси, тако и нас исцели от недугов душевных и телесных.

версия жития

ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОГО ФЕРАПОНТА МОНЗЕНСКОГО

(память 12/25 декабря)

Не сохранилось никаких известий о происхождении и ранних годах жизни угодника Божия преподобного Ферапонта. Место и время его рождения, звание и имена родителей остались неизвестны.

Можно только догадываться, что он происходил не из Москвы, потому что сам говорил о себе, что он был пришельцем в Москве, и не из Костромской и Галичской областей, в которых подви­зался после, так как на месте его подвигов не знали о его происхождении.

Предлагаем ознакомиться:  Молитва ограждающая от зла

По своему смирению преподобный ничего не говорил об этом. Он сказал только своему духовному отцу преподобному Адриану Монзенскому ( 1619; память 5/18 мая), что был пришельцем в царствующем граде Москве и жил близ дома Василия Блаженного ( 1552; память 2/15 августа), рядом с его тыном; другому заявил, что он был сожителем блаженного.

Иноческое пострижение прп. Ферапонт принял в Воздвиженском Костром­ском монастыре (около 1580 года) и после пострижения пробыл там тринад­цать с половиной лет.

За свою подвижническую жизнь, за послушание игумену и всей братии, за кротость и смирение он был любим и славим всеми.

Пре­подобный служил образцом добродетели для иноков обители, подавая им пример великого воздержания, которым изнурял свое тело.

Слава о святой жизни подвижника быстро распространилась по всему го­роду. Миряне во множестве сходились к нему и просили его молитв и благо­словения. Приходили воеводы, дьяки и разных чинов люди от мала до велика.

Не всех своих посетителей одинаково принимал подвижник: для одних он при­ветливо произносил молитвы и подавал им благословение, иных же сурово обличал за слабую, распущенную жизнь, за пристрастие к мирской суете и осо­бенно за порок пьянства.

Архимандрит монастыря уважал преподобного Ферапонта и почитал святым. Но подвижник избегал славы человеческой. Он тайно оставил обитель и пере­селился в область Галича в пустынный Благовещенский монастырь на устье реки Монзы, при впадении ее в реку Кострому, в котором тогда жил строитель монастыря старец Адриан.

За свои великие подвиги и усердные молитвы прп. Ферапонт получил бла­годатный дар прозирать и предсказывать будущее и творить чудеса. Чу­дес­ным образом он содействовал устроению Монзенской обители, в которой потом подвизался.

В монастыре Павла Обнорского ( 1429; память 10/23 января) подвиза­лись два друга-инока — Пафнутий и Адриан. Раз Пафнутий ночью видел наяву на востоке необычный свет, как бы зарю, а в ней церковь и кресты с дивным сиянием.

После того другой ночью, лишь только Пафнутий помолился и лег спать, ему явился незнакомый человек и сказал: «Пошли друга своего старца Адриана на изыскание места для новой обители, того самого места, которое ты видел в заре на востоке.

Когда Пафнутий рассказал о видении своему другу, преподобный Адриан отправился на изыскание чудесно указанного места и скоро нашел его. Это была непроходимая дебрь, достигнуть которой от города Солигалича можно было только на лодке рекой Костромой. Оно называлось Устье. Там стояла пустая ветхая церковь во имя Пресвятой Богородицы, честного и славного Ее Благовещения. Прп.

Когда прп. Адриан вернулся в Павло-Обнорский монастырь и рассказал Паф­нутию все виденное, тот дивился и помышлял о том, что и он переселится для подвигов с другом своим на новое место, чудесно ему открытое.

Но пред­сказание святого Ферапонта исполнилось в точности. Вскоре в Обнорский монастырь от царя пришла грамота, которой повелевалось старцу Пафнутию отправляться в Москву. Там он был поставлен архимандритом Чудова монастыря.

Пафнутий только дал средства на устройство обители.

С преподобным Адрианом было всего три брата-сподвижника. Они устроили две келлии. По берегу реки Костромы раскопали мотыгами землю, сеяли хлеб и питались от трудов своих. В новый монастырь начали приходить желающие пустынного подвига, и келлии умножились. Но лесную обитель знали немногие: ее посещали только плотники, строившие насады.

об этом. Он посоветовался с братией и хотел перенести монастырь на более высокий берег реки Костромы.

Но так как место обители было указано чудесно, то подвижник желал получить указание воли Божией и на задуманное им дело. Он часто ходил молиться на предполагаемое место монастыря и однажды, заснув там, удостоился видения.

Ему явился незнакомый человек и сказал: «Старче! Не заботься об этом месте, другое назначено тебе для жительства.

Предлагаем ознакомиться:  Медитация молитва для замужества

То место на берегу реки Монзы. Там явится святой человек. А узнаешь о месте том тогда, когда двое юношей исцелятся на нем от тяжких болезней».

Действительно, вскоре в монастырь привезли двух больных отроков: од­ного — из Буя, расслабленного ногами, другого, страдавшего горячкой, — из Солигалича.

Отец первого, рыбак Лукиан, при всех рассказал, как во время рыбной ловли явился ему неизвестный старец, украшенный продолговатой бородой и сияющий сединами, и приказал везти больного сына к Адриану в новоустроенный монастырь, обещая, что отрок получит там исцеление.

Отец другого юноши, кузнец из Солигалича, поведал преподобному Адриану, что и ему явился незнакомый старец, который сказал, что болезнь его сына прекра­тится в новом монастыре Адриана.

На вопросы того и другого, кто он и какой обители, явившийся старец отвечал: «Я из Благовещенского монастыря с устья реки Монзы, живу в одной келлии с Адрианом. Иду теперь в город Кострому.

Туда послал меня старец Адриан нанять рабочих для перенесения монастыря в новое место».

Прп. Адриан знал, что в то время из монастыря никто не выходил; при том же в обители не было инока такой наружности, как описывали посетители. Больные действительно исцелились от своих болезней после совершения литургии в монастырском храме, а окончательно — во время молебна в часовне на берегу реки Монзы. Тогда прп.

Адриан и братия уже вполне уверились в том, что есть какой-то незнакомый им чудесный покровитель обители и что ему угодно перенести монастырь на реку Монзу при впадении ее в Кострому. Так они и поступили.

Чудовский архимандрит Пафнутий опять дал средства для устройства монастыря на новом месте.

Построили два храма: в честь Вос­кресения Христова с приделом во имя Николая Чудотворца и теплую цер­ковь во имя Пресвятой Богородицы, честного и славного Ее Благовещения.

Спустя немного времени после устройства монастыря при устье Монзы пришел в него прп. Ферапонт и просил строителя принять его в число братии. Прп. Адриан охотно принял пришельца, не зная, кто он такой. Но вскоре один инок монастыря признал прп. Ферапонта по тем приметам, какими его опи­сывали удостоившиеся видения, и сообщил свою догадку прп. Адриану.

Ее под­твердили два монастырских рабочих. Идя в монастырь строить храм, значит, еще до поступления преподобного в обитель, они встретили новопришедшего инока, который им предсказал о явлении святого человека в Монзенском мо­настыре. Прп. Адриан долго не знал, как ему удостовериться окончательно в этом, не смея прямо спросить подвижника.

Предлагаем ознакомиться:  Молитва божьей матери избавление от бед страждущих

Но один раз на исповеди он об­ратился к преподобному с вопросом: из какой он обители и где раньше жил? Святой отвечал так, как говорил обычно в своих явлениях, что он постри­женник Костромской Воздвиженской обители, раньше жил в Москве близ дома Василия Блаженного и назвал свое имя. Прп. Адриан теперь убедился, что таинственный покровитель Монзенской обители был ни кто иной, как прп. Ферапонт, и сильно обрадовался, что святой угодник открылся и живет

в Благовещенском монастыре. Однако смиренный подвижник, не желая про­славления, умолял прп. Адриана, потом настойчиво требовал от него, чтобы он никому не сказывал того, что узнал о нем, чтобы хранил это как тайну исповеди, и тогда же просил игумена быть его духовным отцом.

Исповедь обнаружила великую святость прп. Ферапонта, и прп. Адриан при­пал к его стопам и воскликнул: «Не требуют здравии врача (Мк. 2, 17). Как же ты, чистый, пришел за исцелением к недужному?» Прп. Ферапонт сказал тогда Адриану: «Припомни, кого ты видел раньше на берегу реки Костромы, на месте, где хотел воздвигнуть монастырь.

Тогда я сказал тебе: “Отец мне будешь и узнаешь имя мое”. Ныне это сбылось: ты отец мне и узнал имя мое. Спустя два с половиной года исполнится на мне воля Божия». Так угодник Божий прозрел и предсказал свою близкую кончину. Потом снова просил своего духовного отца не разглашать того, что узнал от него на исповеди.

История возникновения молитвы

Праздник Пасхи Христовой, состоявшийся около двадцати лет назад, является для религиозных людей грустным праздником.

Тогда, в Оптиной пустыне, была пролита кровь тех людей, которые пришли на землю для ее очищения и одухотворения: отцы Василий, Трофим и Ферапонт.

Трое мучеников, чья кровь обагрила землю, стали ангелами, дарующими благодать просящим по их заслугам и добродетелям. Молитва Оптинским новомученикам очень популярна, поражая своей силой и действенностью.

Источник: https://122plus.ru/molitva-ottsu-ferapontu/

Преподобный Ферапо́нт Белоезерский, Можайский, Лужецкий, архимандрит

Молитва преподобному ферапонту

Возбранному Воеводе и Господу Иисусу последствуя, молитвою, постом и труды плотския страсти победил еси: темже, яко добр воин, увенчался еси от Царя Христа, Егоже непрестай тепле молити о нас, рабех твоих, преподобне, да тобою избавльшеся от бед, присно поем ти:

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Икос 1

От младенчества твоего и даже до престарения, телом и душею работал еси Господу Иисусу Христу и Пречистей Его Матери, и се ныне душа твоя ликовствует в Его небесных обителех, тело же твое зде почивая, сияет чудесы. Сего ради вопием ти радостно:

Радуйся, во след Христа неуклонно шедый. Радуйся, слово Его соблюдавый твердо. Радуйся, во славу Христа Бога подвизавыйся. Радуйся, Пречистую Христа Матерь неумолчно славивый. Радуйся, от Христа и Матери Его прославленный. Радуйся, имый дерзновение велие ко Христу.

Радуйся, защитниче обители Лужецкия. Радуйся, хранителю страны Можайския. Радуйся, поборниче крепкий за державу Российскую. Радуйся, добропобедный воине Православныя Церкве. Радуйся, всем призывающым тя подающий скорую помощь от Христа Бога.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 2

Пребывая в житейстей молве, не усладился еси благими, ниже опечалился еси злыми мира сего, но взирая к почести вышняго звания, под бременем мирских сует памятствовал еси всегда пети Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Усердно делая дела мирскаго служения твоего, преподобне, едино точию имел еси в сердце твоем: да не осужден предстанеши на страшнем Судищи Господа Славы, и ныне благочестно к тому себе предъуготовав, слышиши от всех:

Радуйся, ум твой вперивый в горняя. Радуйся, от мира тленнаго к нетленному очи возведый. Радуйся, паче земных благ возлюбивый нищету духовную. Радуйся, в печали о гресех снискавый себе утешение. Радуйся, кротостию благоукрасивыйся.

Радуйся, взалкавый праведности пред Богом. Радуйся, согрешающым благоснисходительный. Радуйся, страждущым сострадавый тепле. Радуйся, ко всем благоприветливый. Радуйся, всем ведущым тя прелюбезный. Радуйся, милостыни подававый щедро.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 3

Да не злоба изменит твоего благаго разума, тайно от присных твоих отшел еси во святую обитель блаженнаго Феодора, да тамо свободь мирских сует, поспоеши Богу: Аллилуиа.

Икос 3

От Бога наученный о тебе блаженный Феодор уразуме тя, уже искушенна в посте и молитве, радостно прият тя во обитель свою, и в день пришествия твоего к нему облече тя в чин иноческий, со всеми сподвижники своими вопия тебе:

Радуйся, вся красная мира презревый. Радуйся, от мира льстиваго излетевый, яко птица от сети. Радуйся, паче Богу, нежели человеком, работати избравый. Радуйся, иночество ради добраго Богу делания приявый. Радуйся, яко уже в мире инок искусен уготовался еси.

Радуйся, всего ся Христу, яко чистую жертву, принесый. Радуйся, ради Христа отвергийся себе самаго. Радуйся, Христов Крест подъявый истинно. Радуйся, со Христом быти присно возжелавый. Радуйся, Христа Бога всею душею возлюбивый. Радуйся, Христу Богу возлюбленный.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 4

Старцу, емуже вручен был еси, яко отцу работал еси, исповедая же ему на всяк день грехи твоя, прогонял еси от себе лукавыя помыслы, сего ради с ним чистым сердцем вопиял еси Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Подвигом иночества добре подвизаяся, не мнил еси тя доброе что сотворша, но мнил тя непотребна быти, и припадая стопам спостников твоих, слезно молил еси их, умолити Пречистую Богородицу, да спасет тя от геенны огненныя. Сие ведяще, вопием ти:

Радуйся, слезами покаяния очистивый душу свою. Радуйся, низложивый в себе духа гордыни. Радуйся, научивыйся зрети твоя точию согрешения. Радуйся, не осуждавый ни единаго от согрешавших. Радуйся, братолюбием утишавый прекословия. Радуйся, ко всем в послушании вдавый тя неуклонно.

Радуйся, молитвами братии подкрепленный. Радуйся, не на тебе самаго, а на Пречистую Богородицу уповавый. Радуйся, во всех трудех твоих благословенный от Пречистыя Богородицы. Радуйся, заступницу себе стяжавый Благословенную Матерь Христа Бога. Радуйся, Ею от вечныя муки свобожденный.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 5

В той же обители блаженнаго Феодора имел еси равнолетна тебе друга, спостника и сомолитвенника, преподобнаго Кирилла, с ним же, от преподобнаго Сергиа наученный, единем сердцем и единеми усты, непрестанно пел Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Спостницы твои, видевше тя, зело преспевающа в добром иноческом житии, в смирении и послушании, в целомудрии и братолюбии, славиша Бога и Пречистую, давших ти таковую благодать, мы же, уведевше о сем, вопием ти:

Радуйся, иноче, иноков похвало. Радуйся, спостниче преподобнаго Кирилла. Радуйся, верный учениче преподобнаго Сергиа. Радуйся, целомудрия образ явивый собою истинный. Радуйся, пощением укрепивый сердце твое.

Радуйся, бдением окриливый душу твою. Радуйся, молитвами твоими благоухающий Богу. Радуйся, ангельския чистоты рачителю. Радуйся, херувимскаго богомыслия подражателю. Радуйся, серафимския к Богу любве ревнителю.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 6

Обходя страну Белоезерскую, обрел еси многая места красная и удобная, во еже тамо в конечнем безмолвии пребывати. И возжаждал еси сего безмолвия, да в нем втайне Богу зовеши: Аллилуиа.

Икос 6

По гласу Пречистыя пришед в страну Белоезерскую со другом твоим, преподобным Кириллом, создал еси не далече от него в дебрех безмолвную келлию, да в ней втайне усугубиши труды твоя пред Богом. Мы же, уведевше я, вопием ти:

Радуйся, ради Бога возжаждавый тишайшаго безмолвия. Радуйся, устроением Пречистыя приведенный в пустыню со другом твоим. Радуйся, со единем точию другом твоим разделявый безмолвие пустыни. Радуйся, и от сего друга разлучивыйся, да с единем Христом будеши. Радуйся, пустынною келлиею паче чертога веселивыйся.

Радуйся, в ней дни в трудех, нощи же в бдениих проводивый. Радуйся, ради Христа от тяжких к тяжчайшым трудом устремлявыйся. Радуйся, тайнаго делания пред Отцем Небесным достигнувый. Радуйся, гласом твоим молитвенным огласивый дебри пустынныя. Радуйся, немолчно твоими усты славивый имя Христово. Радуйся, в уме и сердце имевый Иисуса Сладчайшаго.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 7

Разбойников ярость нищетою и терпением посрамил еси, нощных птиц клики и зверей шатание победил еси верою во Христа, труды же неусыпными до конца сокрушил еси похоти и немощи плотския, немолчно вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Далече зело слышано бысть богоугодное житие твое, преподобне. И от конец земли Русския притекоша к тебе любящии безмолвие. Ты же сих приемляй с любовию, яко отец о обращении заблуждших чад радовался еси. Темже и мы вопием ти:

Радуйся, древних отцев пустынножителей подражателю. Радуйся, зной, хлад и глад в пустыни с терпением понесый. Радуйся, тяготу дневную и страх нощный любовию ко Христу победивый. Радуйся, не устрашивыйся ни зверей дивиих, ни злых человеков. Радуйся, доблий низложителю искушений диавольских.

Радуйся, за тайныя твоя подвиги в пустыни для Бога прославленный от Бога яве. Радуйся, яко и в пустыни Господь содела тя вождя ищущым спасения. Радуйся, благоукрасивый пустыню обителию иночествующих. Радуйся, неискусных иноков добрый вождю ко Христу. Радуйся, освятивый пустыню устроением храма Божия.

Радуйся, в храме со ученики твоими воспевавый Богу радостно.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 8

Слышав о тебе и о сподвижницех твоих, преподобне, благоверный князь Андрей всем сердцем вознесе хвалу Богу, благословившему отчину его таковыми обитательми, и воспе радостно Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Возжела благоверный князь Андрей прияти благословение от святыни твоея, преподобне, и пригласи тя во свой град, ты же, молению его и братии повинуяся, лета старости и труд далечайшаго пути презрев, скоро ко князю притекл еси слышай от него:

Радуйся, леты, наипаче же благомудрием украшенный. Радуйся, подвижниче Христов неизменный. Радуйся, Духа Святаго преисполненный. Радуйся, Материю Бога возлюбленный. Радуйся, имени Ея обитель иноков создавый. Радуйся, стаду твоему образ истинный.

Радуйся, чадолюбивый отче иноков. Радуйся, иноки твоими любимый, яко отец чадолюбивейший. Радуйся, всех притекающих к тебе исполняяй радости. Радуйся, всем подаяй скорое утешение. Радуйся, любве и мира насадителю.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 9

Радостию возрадовася благоверный князь Андрей, видев твое к нему пришествие и, да не разлучится с тобою, молением умоли тя, близ него создати новую обитель иноков, в нейже бы выну пети Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Аще бо зело отрицался еси, обаче, не князю точию, но Самому Богу повинуяся, на месте краснем близ града Можайска создал еси храм Пречистыя и новую обитель иноков, имже сам в наставника был еси до конца дней твоих, темже слышиши от всех:

Радуйся, благое желание князя благовернаго совершивый мудре. Радуйся, вторыя своея обители иноков во имя Богоматери учредителю. Радуйся, в сию обитель собравый множество спасающихся. Радуйся, насадителю в ней добраго жития. Радуйся, напоивый ю твоими наставлении. Радуйся, возрастивый ю многими слезами твоими.

Радуйся, яко многими труды и благими подвиги твоими благоукрасил еси ю. Радуйся, яко молитвами твоими твориши ю чисту невесту Христову. Радуйся, радостно предавый в ней Христу душу твою чистую. Радуйся, телом твоим пребываяй присно в сей обители твоей. Радуйся, из нея сияяй мирови чудесы.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 10

Чистая душа твоя, преподобне, многими подвиги и скорбьми усугубившая своя таланты, принесе к Давшему я Богу, и вниде в радость Господа своего, ныне вопиющи Ему радостно: Аллилуиа.

Икос 10

Аще и до конца дней твоих не преставал еси желати возвращения твоего в первую твою обитель, Белоезерскую, но притекл же к первейшей и вожделеннейшей обители небесней, оставил еси в покров и защиту вторыя обители твоея, Лужецкия, святое тело твое, имже хранимии зовем ти:

Радуйся, на земли поживый равноангельно. Радуйся, на небеси ликующий со ангелы. Радуйся, на небеси вчиненный со всеми святыми. Радуйся, на земли чудесы прославленный. Радуйся, верный хранителю обители, в нейже почивает тело твое. Радуйся, избавляяй обитель сию от разрушения.

Радуйся, смиряяй в ней врагов иноплеменных. Радуйся, низлагаяй всех ея видимых и невидимых враг. Радуйся, всякия напасти от нея прогоняяй. Радуйся, подаяй нам молитвами твоими вся благопотребная к вечней жизни. Радуйся, разрушителю вражды и насадителю братолюбия.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 11

Образ был еси стаду твоему во всем и явился еси всем, грядущым с тобою ко Христу по тесному пути, вождь к вечней славе, в нейже ныне со всеми святыми вопиеши Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Пение наше тебе побеждается обилием и величием подвигов и всяких добродетелей и чудес твоих. Обаче любовию к тебе горящии, молчати не могуще, молим: приими от нас сицевыя, аще и вельми скудныя, похвалы:

Радуйся, образе смирения, кротости и послушания. Радуйся, похвало девствующым. Радуйся, в душевных подвизех и в телесных трудех помощниче наш. Радуйся, исцеляяй нас от страстей. Радуйся, врачу скорый в недузех и болезнех. Радуйся, заступниче сирых и всех обидимых.

Радуйся, утешителю наш в скорбех и бедах и всяких напастех. Радуйся, от огня и от потопления избавляяй нас. Радуйся, питателю наш во дни глада и скудости. Радуйся, подаяй нам обилие плодов и благорастворение воздухов. Радуйся, яко Бога твориши ко всем нам милостива твоими ходатайствы к Нему.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 12

Поюще твое по Бозе житие, твой иночествующым образ, и всем твою, преподобне, помощь благодаряще, славим прославльших тя, Бога и пречистую Богородицу, и вопием Им с тобою: Аллилуиа.

Икос 12

Проповедник Православия явился еси, преподобне, граду твоему и окрестней стране, и далече от них молитвами твоими упраздняеши всякая учения лживая льстивых и лукавых человеков, мы же с тобою в правой вере утверждаемии вопием ти:

Радуйся, правило веры Христовы. Радуйся, образе истинный любве к Богу. Радуйся, неусыпный пастырю стада Христова. Радуйся, нечестия обличителю. Радуйся, низложителю зловерных. Радуйся, утверждение верных.

Радуйся, всем православным охранителю. Радуйся, всем заблуждающым подаяй скорое исправление. Радуйся, тму неверия разгоняяй. Радуйся, всех приводяй ко Христу Богу.

Радуйся, Ферапонте, угодниче Христов и чудотворче.

Кондак 13

О преблаженне и досточудне отче наш Ферапонте! Всех нас, ныне тебе усердно молящихся, от бед и вечных мук избави, приятными Богу твоими молитвами, да поем с тобою Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й.

Молитва преподобному Ферапонту Можайскому, Лужецкому чудотворцу

О всечестный и преблаженный отче наш, Ферапонте! Тебе дадеся благодать молитися о нас, и вемы, яко предстоя Престолу Господа, присно являеши любовь твою к нам непрестанными о нас твоими ходатайствы.

Но понеже мы ежечасно умножающе грехи наша, крайняго твоего отвращения достойни сотворихомся, сего ради в покаянии, со слезами припадающе, молим тя: не премени твоея милости к нам на гнев за нечестия и скверны наша, яви убо нам милость твою до конца и согрешающих нас очисти твоими молитвами, возведи к покаянию, укрепи на дела благая, сохрани в православии и во всякой святыни. Даруй нам пребывати в мире, тишине и братолюбии, испроси нам времена безмятежна и изобилие плодов земных, избави от огня и от потопления и от лютых болезней и от смертоносныя язвы. Посли труждающымся благий успех, путешествующым путь безпреткновенный, в мори плавающым пристанище тихое, плененным ослабу и освобождение, сирым помощь и заступление. Умоли Бога: страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их Господь да свободит, и да возставит престол православных правителей; верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш; да любовию твоею огражденнии, благодарственная всегда поем, прославившему тя, Господу Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава и честь, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Животворящим Его Духом во веки веков. Аминь.

Источник: https://azbyka.ru/days/sv-ferapont-belozerskij

Ферапонт можайский – древо

Молитва преподобному ферапонту

Статья из энциклопедии “Древо”: drevo-info.ru

Прп. Ферапонт Белозерский

Ферапонт Белозерский (ок. 1335 – 1426), Можайский, Лужецкий чудотворец, преподобный

Память 27 мая в день кончины, 27 декабря в день обретения мощей в 1514 г., в Соборах Вологодских, Московских и Радонежских святых

В миру Феодор, родился около 1335 года [1] в Волоколамске в семье бояр Поскочиных. С детства он пользовался обшей любовью, и при этом проявил стремление к благочестивой жизни и иночест­ву.

Он тайно ушел из родительского дома и, в тридцатипятилетнем возрасте, пришел в Московский Симонов монастырь.

Здесь он упросил братию и архимандрита, преподобного Феодора, впоследствии архиепископа Ростовского, тотчас его постричь в иночество, минуя обычно долгий период послушничества.

Новоначальный инок был отдан под руководство опытного старца и вскоре строгостью жизни приобрел расположение всей братии. По словам жития, святой хотя и был “не хитр грамоте, но душевную доброту и ум здрав стяжа“.

В этой обите­ли инок Ферапонт сблизился с преподобным Кириллом Белозерским, вместе они проходили подвиг спасения в постничестве и молитвах и слушали духов­ные наставления преподобного Сергия Радонежского, посещавшего монастырь для поучения братии.

Архимандрит и братия оказывали Ферапонту особое доверие, посылая его с поручениями в дальние места. Однажды по монастырским делам был пришел Ферапонт в Белозерье пешком из Москвы, было ему тогда около 60 лет.

Он обошел эти земли, поражавшие суровой северной красотой и располагавшие к уединению. Тогда же преподобному Кириллу было явление Божией Матери, Которая повелела ему идти на север и основать обитель.

Когда вернулся из путешествия Ферапонт, Кирилл обратился к нему с расспросами о виденном на севере, спросив, есть ли там места уединенные, где можно было бы безмолвствовать иноку.

“Весьма много там таких мест, отче”, – отвечал преподобный Ферапонт и вызвался сопровождать Кирилла в путешествии по Белозерской стране. Так, проведя в Симонове около четверти века, по благословению игумена подвижники отправились на Белоозеро.

Около года Ферапонт разделял труды Кирилла по устроению новой обители, а потом, по благословению старца, в 1398 году удалился к северо-востоку на расстояние 15 верст в отличавшееся красотой и полюбившееся ему место между Бородавским и Павским озером.

В то время Ферапонт не имел намерения основывать монастырь, но искал уединения для полного безмолвия и первые годы жил один, в построенной им деревянной келье. Однажды приходили разбойники, угрожая ему смертью и требуя уйти из этих мест и отдать богатство, но Ферапонт не отступил, и они устыдились искать у монаха сокровищ.

Вскоре к отшельнику стали приходить люди, прося разрешения разделить его труды. Образовалась немногочисленная братия, числом около десяти иноков, положившая начало монастырю, названному впоследствии Ферапонто­вым. Преподобный не согласился стать в нем игуменом.

Житие говорит, что он называл себя “самым черным и самым грешным”, во главе обители был другой человек, чье имя осталось неизвестным. Ферапонт же выполнял самые тяжелые работы: за всю братию колол дрова и носил воду.

В 1408 году в обители была построена первая деревянная церковь в честь Рождества Богородицы [2]. Обитель благоустраивалась. Преподобный по-прежнему подвизался в тяжких работах, не опуская церковной службы и правила келейного.

Братство его умножалось, и пример преподобного одушевлял всех любовью к суровым подвигам: иноки трудились вместе со святым наставником над строительством келлии, переписыванием книг, украшением храма. В монастыре был введен обще­жительный устав, строго соблюдавшийся иноками.

Святой подвижник сам обладал даром совета, но по-прежнему иногда ходил за духовными наставлениями к своему другу, преподобному Кириллу Белозерскому, и получал от него великую пользу.

В своей обители преподобный Ферапонт был духовным отцом для всех: к нему в келлию приходили за советами в смущениях духовных, по его мыслям располагалось все в обители. Никто не смел держать в келлии что-нибудь, кроме икон, святых назидательных книг и орудий простого рукоделия. В храме и трапезе царила глубокая тишина.

Известность о подвигах угодника Божия распространилась далеко за пределы Белозерского края. В начале XV столетия земли, на которых располагались Кирил­лов и Ферапонтов монастыри, входили в удел Можайского князя Андрея Димитриевича, сына великого князя благоверного Димитрия Иоанновича Донского.

Князь Андрей давно желал построить общежительную обитель близ Можайска, но, в поисках готового к такому начинанию страца:
…положи з бояры своими, где вы собрести такова мужа и невозмогоша, всех обошед и обыска, никто не смея дерзнути к таковому начинанию” [3].

В 1408 году князь, узнав о высокой духовной жизни белозерского подвижника от побывавшего в Ферапонтовой обители своего наместника, пригласил старца для беседы.

Ферапонт не знал, зачем его вызывали в Можайск, от путешествия отказывался, считая, что старцу неуместно идти “в мир, на смех людям“, но по настоянию князя отправился в путь.

Князь встретил его с большими почестями и обратился с просьбой – дать жизнь новому монастырю.

На первый раз преподобный отвечал только слезами, долго отказывался, но по размышлении и молитве, смирился и остался, глубоко тоскуя об оставленной им обители в Белозерье. Так он в третий раз начал все заново.

При бога­тых средствах князя недалеко от Можайска, в местечке Лужки (ныне в черте города), на правом холми­стом берегу Москвы-реки, преподобный скоро основал второй монастырь с глав­ным храмом в честь Рождества Пресвятой Богородицы в память о Белозерской обители.

Боголюбивый князь, глубоко почитавший святого за истинное смирение, оказывал щедрую помощь не только новоустроенному монастырю, но не оставлял своими милостынями и прежние его обители. Желая возвысить свой монастырь, князь Андрей Димитриевич исходатайствовал его настоятелю сан игумена, а затем архимандрита.

Так, по благословению святителя Фотия Московского, преподобный Ферапонт был возведен в сан архимандрита.

В новой обители святой старец прожил 18 лет и преставился в глубокой старости 27 мая 1426 года.

Мощи и почитание

Прп. Ферапонт Белоезерский. Мон. Иулиания (Соколова), Сергиев Посад, 1970-е годы

Тело преподобного Ферапонта было погребено в Лужецкой обители у северной стены собора Рождества Пресвятой Богородицы. Позже на месте погребения был построен храм в честь преподобного Иоанна Лествичника, переименованный в 1720 году во имя преподобного Ферапонта.

Почитание его началось вскоре после преставления.

В 1502 году вновь отстроенный Богородице-Рождественский собор Ферапонтова монастыря был расписан знаменитым иконописцем Дионисием с сыновьями Владимиром и Феодосием.

На южной стене собора над захоронением преподобного Мартиниана уже тогда была изображена фреска с припадающими к престолу Богородицы Ферапонтом и Мартинианом – заступников и молитвенников за обитель [4].

В 1514 году были обретены нетленные мощи святого Ферапонта, прославленные многочисленны­ми чудотворениями. Канонизация преподобного Ферапонта состоялась после Московского Собора 1547 года, на одном из соборов между 1549 и 1551 годами, когда игумен Ферапонтова монастыря привез митрополиту Макарию житие и сви­детельство святости угодника Божия.

Житие святого существует в виде нескольких рукописных списков и кратких популярных их редакций. Наиболее полным считается список, хранившийся в Санкт-Петербургской духовной академии. Эта рукопись, как считал историк В. О.

Ключевский, была составлена иноком Ферапонтова монастыря Матфеем в середине XVI века во время Макарьевских соборов по канонизации русских святых.

По житию преподобного Кирилла можно уточнить некоторые данные о нем, не включенные в житие Ферапонта.

Мощи святого впоследствии почивали под спудом в соборной церкви Лужецкого монастыря. В 1812 году наполеоновские войска учинили в нем разгром, пожар и осквернение.

Тогда исчезла серебряная рака над захоронением Ферапонта, пропало и житие его, однако сами мощи не были тронуты, так как они находились под спудом.

В конце XIX века житие святого было вновь составлено по рукописным сказаниям в архиве Лужецкого монастыря, собранным его настоятелем архимандритом Дионисием.

Имя святого Ферапонта закрепилось не только в названии основанных им монастырей, но также в бывшая подмонастырской слободе, которая стала селом Ферапонтовым, и в части Бородаевского озера, которая прилегает к монастырю и называется Ферапонтовским, или Монастырским озером. В честь преподобного освящена одна из надвратных церквей Ферапонтова монастыря. Среди икон, изображающих святого Ферапонта, самым древним является сохранившийся храмовый образ из надвратной церкви.

Молитвы

Тропарь, глас 4

Житием чистым просветився,/ в молитвах и постех пустыни явился еси доброе прозябение/ и, духовному твоему учителю последствуя,/ ум свой к небесным управль,/ стаду твоему наставник был еси,/ тем тя молим, отче Ферапонте:/ моли Христа Бога, спастися душам нашим.

Кондак, глас 4

Преблагий Спас наш Христос умножил есть милость Свою к нам, даровав нам в застунника и целителя, преподобного отца нашего Ферапонта, иже просвещает нас образом святого жития своего, и ныне молитвами своими ограждает обитель свою от врагов и разрушений, страну сию от глада и напрасные смерти, чтущих же память его всех от болезней и от лютых страстей.

Использованные материалы

[1]  Так по житию с сайта Вологодской епархии. См. http://vologda-eparhia.ru/scripts/23.htm. По житию проекта “Русские святые” – в 1337 году. См. http://saints.ru/f/9inprpFeropontMozhaiskii.html

[2]  Дата по житию с сайта Вологодской епархии. Житие проекта “Русские святые” датирует постройку храма 1398 годом.

[3]  Несохранившаяся в Лужецком монастыре надпись на церковной стене, над захоронением Ферапонта, цит. по житию с сайта Вологодской епархии.

[4]  Ныне осталась лишь плохо сохранившаяся часть фрески

Источник: https://drevo-info.ru/articles/12700.html

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.