Молитва николаю японскому

Содержание

Равноапостольный Николай Японский (Касаткин), архиепископ

Молитва николаю японскому

Избранный от родов российских на благовестие Христово в стране Японстей, душу свою полагал еси за овцы своя, утверждая их в вере истинней. Подвиги твоя почитающе, хвалим тя сице: Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Икос 1

Ангел, яко Товии, спутешествовал тебе, егда в младая лета своя направил еси стопы в страну сию, далече отстоящую. Сего ради вопием ти сице: Радуйся, Смоленския земли славное порождение. Радуйся, от младенчества церковь возлюбивый. Радуйся, в сиротстве Богоматерию Смоленскою Одигитриею не оставленный. Радуйся, духовною наукою умудренный.

Радуйся, сладость мира ни во что же вменивый. Радуйся, чина ангельскаго и иерейскаго удостоенный. Радуйся, проповедати Евангелие вожделевый. Радуйся, к неведящым спасения жалости исполненный. Радуйся, и дальних, яко ближних возлюбивый. Радуйся, гонения за веру не страшивыйся. Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 2

Видяще подвиги святителя Иннокентиа, богомудраго просветителя Сибирскаго и Алеутскаго, поревнова равноапостольный ему, зовый: Аллилуиа.

Икос 2

Разум в смирении явил еси, святче, Господу моляся о даре языков: како проповедаю народу чуждему, како отверзу уста неискусная; слышаще твоя словеса боголюбная, паству твою на наречии исконном ея поучающая, хвалим тя сице: Радуйся, любовию Христовою побеждавый. Радуйся, окормлявый духовныя младенцы. Радуйся, супротивников в чада преложивый.

Радуйся, крещением их грехи омывый. Радуйся, познанием веру укреплявый. Радуйся, наставниче добрый и рачительный. Радуйся, пресвитеров Японских поставивый. Радуйся, церковнаго чина устроителю. Радуйся, и нашего Отечествия защитниче. Радуйся, согласия братскаго поборниче. Радуйся, светильниче веры Православныя.

Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 3

Сила Вышняго осени и укрепи тя, отче, егда пришел еси в страну языческую, смертию сынов своих казнящую за приятие святаго крещения. Ты же, ниву прозревая Божию, вопиял еси: Аллилуиа.

Икос 3

Имый любовь нелицемерную, мнил страну сию быти невестою украшенную, Жениха на брак ожидающею, ибо ведала она обручение, кровию мучеников древле обагренная, просиявшая старцы и женами распятыми, и детьми Христа исповедавшими. Почитающе неложное твое упование, прославляем тя сице. Радуйся, святителю духовный. Радуйся, силою Креста укрепленный.

Радуйся, столпе непоколебимый. Радуйся, пастырю небоязненный. Радуйся, разуме несмущаемый. Радуйся, проповедниче немолчный. Радуйся, никого не осудивый. Радуйся, и сам не осужденный. Радуйся, исповедников сопричастниче. Радуйся, молитвенниче верный. Радуйся, любимче ангела хранителя.

Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 4

Бурю возбудиша идолослужителие, не терпяще духа христианскаго, видяще, како Церковь созидается. Ты же радуяся терпению чад своих, заключенных в подземелиих темничных, купно с ними возглашаше: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще, яко учение Христово вся народы объемлет и приемлет их равночестно, и яко обители им многи Господь уготовал, притекаху к тебе мужие и жены, отроцы и старцы, пастырю добрый, тем же и мы хвалим тя сице: Радуйся, малое стадо Христово собравый. Радуйся, тесным путем к Богу его приводяй. Радуйся, церковь Акилы с Прискиллой в подражание приявый.

Радуйся, церкви домашния зде утвердивый. Радуйся, общыя трапезы благословивый. Радуйся, верных своих не оставлявый в бедах. Радуйся, сильным сыном поручавый слабейших. Радуйся, слабых державый отеческою дланию. Радуйся, сеявый мудро на ниве Христовой. Радуйся, строивый Церковь на камени твердом. Радуйся, рабе усердный, не скрывый таланта.

Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 5

Боготечною звездою явился еси, отче, Солнцу Правды пламенно служа и ко Господу приводя верных, яко древле звезда Вифлеема. Светоносно тобою обличаеми, вопием Христу: Аллилуиа.

Икос 5

Видев капища идольская и пагоды буддийския, плача, моляшеся праведный: «Где созижду церковь Тебе, Господи»; бысть услышана уст твоих молитва: Радуйся, яко елень на источницех водных. Радуйся, храм Воскресения Христова воздвигий. Радуйся, Крест утвердивый над градом стольным. Радуйся, звон колокольный вознесый до небесе.

Радуйся, пламень гонения на христиан угасивый. Радуйся, доброе имя стяжавый в людех Японских. Радуйся, древним обычаем не поругавыйся. Радуйся, друга и брата в народе Японстем обретый. Радуйся, светоносителю, посланный Богом. Радуйся, домоправителю Господа верный. Радуйся, ныне увенчанный славою небесною.

Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 6

Проповедницы Святаго Евангелиа радуются в горних чертозех, приемлюще тя, яко собрата. Мы же, сродницы твои, милость узревше таковую, Богу воспоим: Аллилуиа

Икос 6

Возсиявый от земли Смоленския, со святыми земли Русския сочетаваешися: се святитель Димитрий Ростовский, цевница духовная; се Задонская похвало Тихон, собиратель сокровища умнаго; се Стефан, просветитель Пермский; Сергий, Серафим, Зосима и Савватий, утешение Российское; се святии, тайнии и явленнии, Отечествия нашего божественное сияние. Мы же, великия радости исполнени, прославляем новаго угодника: Радуйся, сыне сельскаго диакона. Радуйся, убожество в младости познавый. Радуйся, обет нестяжания принесый. Радуйся, иночество до смерти соблюдый. Радуйся, архипастырю в ризах многошвенных. Радуйся, в убогих келлиях пребывавый. Радуйся, в миру мирскаго не искавый. Радуйся, наставниче новопросвещенных. Радуйся, крестителю рыбарей Аинских. Радуйся, дошедый до пределов дальних. Радуйся, сподвижников в школе возрастивый. Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 7

Хотяй от земли в горняя преселитися, блаженный рече: что ми тело сие, немощми томимое, аще не могу работати Господеви — храмину сию оставляю, взывая: Аллилуиа.

Икос 7

Новое бысть торжество в стольнем граде Японстем: празднова Пасху святитель в церкви Токийской соборней, и познаша людие японстии истинную Пасху спасительную. Мы же, поминающе сей день, вопием велегласно: Радуйся, в веце жестоцем любовь сохранший. Радуйся, архитриклине церковнаго пира. Радуйся, старче, очима не даваяй дремания. Радуйся, отче, сретаяй чада целованием.

Радуйся, чада своя поставлявый пред Богом. Радуйся, Духа стяжавый в трудех повседневных. Радуйся, зревый плоды своих рук при исходе. Радуйся, семя горушное бросивый в землю. Радуйся, древо прекрасное нам завещавый. Радуйся, мосте живый христианскаго мира. Радуйся, ангельски радуяйся в день Воскресения Христова.

Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 8

Странная видяще, како Японская чада Христовы воином Русским плененным братски служаху, Господу песнь воспоим: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был предан еси на служение Богу, людем такожде служа непрестанно обоя заповеди сочетая. Царский путь твой умиленно прославляем сице: Радуйся, умный Богу служителю. Радуйся, архиерейски жертву приносяй за народы. Радуйся, пленных русских попечителю. Радуйся, в грозе военной чад своих японских не оставивый.

Радуйся, Отечествию исконному верность сохранивый. Радуйся, наставниче милости и мужества. Радуйся, уцеломудривый душы соблазненныя. Радуйся, пристанище отверженных. Радуйся, сокровище смирения. Радуйся, чертоже покаяния. Радуйся, любы непобедимая. Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 9

Всякое древо по плоду познается, плод же трудов твоих многих бысть спасение многих людей. Посему возгласим: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещанныя подвигом твоим изумляются, ангели с тобою ликовствуют, мы же ведяще смиренное житие твое и терпение многомощное, хвалим тя сице: Радуйся, не древле, а ныне подвизавыйся. Радуйся, образе архипастыря православнаго. Радуйся, глубокое наше обличение. Радуйся, Христа базстрашное исповедание.

Радуйся, благоразумия мера истинная. Радуйся, сокровище, в дусе собираемое. Радуйся, сокровище, для ближних расточаемое. Радуйся, приемляй мзду тысящекратную. Радуйся, безсмертныя радости исполненный. Радуйся, борения наша утишаяй. Радуйся, моления отечески приемляй.

Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 10

Спасти потщился еси люди отчаянныя, Истиннаго Бога не ведящыя. Ныне в сени смертней свет узревшии, чада твоя вопиют: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси Богородице Дево: тепле молился святитель, церковь свою утверждая. Яко на острове обуреваемом, среди иноверных, пребывала она без щита ограждения. Мы же, узревше ея крепость и верность, поем ти сице: Радуйся, церковь надежным покровом укрывый. Радуйся, Матери Божией предав обращенных. Радуйся, отроковиц научивый молитися. Радуйся, свет целомудрия девам внушавый.

Радуйся, браком честным освящавый японския семьи. Радуйся, правых суждений святое зерцало. Радуйся, мир приносивый селением и градом. Радуйся, в нуждах своих укреплявыйся верою. Радуйся, старцу отцу помогавый до смерти. Радуйся, в мире пожив, но от мира свободный. Радуйся, по кончине всеми оплаканный. Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 11

Пение всякое подвигом твоим побеждается, святителю, коим словом обымем апостольское твое служение; речем же с тобою: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемно Церковь Японская прия благовестие на наречии своем от труда твоего, просветителю истинный. Уподобился еси Вселенским учителем, обращая любомудрая словеса твоя на служение горней мудрости. Почитающе доброделание твое, хвалим тя сице: Радуйся, Священное Писание уразумевый. Радуйся, чадом человеческим его предавый. Радуйся, достойная речения находивый.

Радуйся, неверная и лестная отметавый. Радуйся, соборне труд свой с церковию мысливый. Радуйся, блаженно от трудов почивый. Радуйся, к народу приближавый слово. Радуйся, богослужение на наречии отеческом Японстей Церкви даровавый. Радуйся, отвергий вся хитросплетения. Радуйся, питавый и млеком и медом. Радуйся, смиривый гордость лжеименных.

Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 12

Благодать почила на тебе, являющи святость твоего служения. Аще и чудес не совершал еси, яко же и Иоанн Креститель, паче же свидетельство твое Церковь новозданная, чудом Божиим в дни последния утвержденная, да единым сердцем с нею воспеваем: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще прославление твое и к лику святых причисление сродниче наш и пастырю, хвалим тя сице: Радуйся, святостию твоею Церковь в последния дни утвердивый. Радуйся, муки земныя забвение. Радуйся, благодати тихое веяние. Радуйся, прибегавших к тебе помощнице. Радуйся, подвизающихся сподвижниче.

Радуйся, садовниче благий и цветоблюстителю. Радуйся, нестроения наша исправляяй. Радуйся, сретаяй чад своих в райских обителех. Радуйся, поминающих тя поминаяй. Радуйся, бурнаго моря отишие. Радуйся, звездо закатная и восточная. Радуйся, равноапостольный святителю Николае, Церкве Японския предстателю.

Кондак 13

О, пресвятый и пречудный, преславный и предивный просветителю страны Японския, присный молитвенниче наш пред Престолом Святыя Троицы, святый равноапостольный святителю отче Николае! Приими нынешнее приношение наше и умоли Спасителя Бога и Его Пречистую Матерь, да твоим ходатайством просветит Православием обращенныя тобою народы и страну нашу Российскую, и избавит нас от всяких напастей врагов видимых и невидимых, пагубы и крамолы, бед и скорбей, и даст грехов оставление, и вечных мук избавление, и Царствия Небеснаго сподобит, да купно с тобою и всеми святыми Троице Святей во веки веков поем: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й

Молитва святому равноапостольному Николаю, архиепископу Японскому

О, пречестная и священная главо и благодати Святаго Духа исполненная, Спасово со Отцем обиталище, великий архиерее, теплый наш заступниче, святый святителю, равноапостольный Николае Японский! Предстоя у Престола всех Царя и наслаждаяся света Единосущныя Троицы и херувимски со ангелы возглашая песнь трисвятую, великое же и неизследованное дерзновение имея ко Всемилостивому Владыце, моли спастися обращенным тобою ко Христу, и всея паствы Христовы людем. Упроси Вышняго: страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их Господь да свободит, и да возставит престол православных правителей; верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш, процветание Православия в стране нашей Российстей и в земли Японстей да утвердит. Архиереи благолепием святительства да украсит, монашествующыя к подвигом добраго течения да укрепит: царствующыя грады и вся грады страны добре сохранит. О, святителю предивный! Мир весь предстательством твоим умири: от глада, жажды, пагубы и крамолы избави ны, от стихий часто находящих на ны, грех ради наших многих, от тлетворных ветр, губительныя язвы и от нападения иноплеменных сохрани. Старыя утеши, юныя настави, безумныя умудри, вдовицы помилуй, сироты заступи, младенцы возрасти, плененныя и в темнице сидящыя свободи и возврати, немощствующыя исцели, плавающым буди добрый кормчий, и всех везде тепле призывающих тя и с верою притекающих к тебе, и усердно припадающих, и молящихся тебе от клеветы и всяких напастей, враг видимых и невидимых, бед и всякаго зла твоим ходатайством свободи. Моли о нас Всещедраго и Человеколюбиваго Христа Бога нашего, да простит нам вся грехи, от юности содеянныя нами, и в день страшнаго пришествия Его от шуияго стояния избавит нас и радости святых причастники сотворит, да купно с ними славим Единаго в Троице Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Молитва иная Пресвятей Богородице

О, Всепетая Мати, Богородице Смоленская, Одигитрие. Ты еси привела равноапостольнаго святителя Николая во удаленныя пределы Японския проповедати Евангелие Сына Твоего возлюбленнаго.

Се исполнил той волю Твою, Владычице.

Простри руку Твою благословляющую на рабы Твоя, чада, им обращенныя, и на нас, во гресех пребывающих, да его святыми молитвами сохраним Православную веру во веки веков. Аминь.

Источник: https://azbyka.ru/days/sv-nikolaj-japonskij-kasatkin

Молитва николай японский

Молитва николаю японскому

Религиозное чтение: молитва николай японский в помощь нашим читателям.

Великий миссионер современности. За полвека его служения в Японской Православной Церкви к 1911 году было 266 общинах, 33017 христиан, 1 архиепископ, 1 епископ, 35 священников, 6 диаконов, 14 учителей пения, 116 проповедников-катихизаторов.

Святитель Николай Японский – покровитель миссионеров, катехизаторов, церковного клира. Ему молятся о помощи в неверии и маловерии сродников и знакомых, о помощи в учебе, изучении языков, о вразумлении и обращения нехристиан и маловеров, о возвращении в лоно Церкви людей, попавших в секты.

Тропарь равноапостольному Николаю, архиепископу Японскому, глас 4

Апостолов единонравне и сопрестольне, служителю Христов верный и Богомудрый, цевнице избранная Божественнаго Духа, сосуде преизливающийся любве Христовы, Японския земли просветителю, святый Николае, иерарше равноапостольне, молися Живоначальней Троице о всем твоем стаде и о всем мире.

Кондак равноапостольному Николаю, архиепископу Японскому, глас 4

Странника и пришельца прият тя страна Японская, равноапостолъне святителю Николае, в ней же исперва познал еси себе яко чуждаго, обаче теплоту и свет Христов источая, прелагал еси враги твоя в сыны духовныя, имже раздай благодать Божию, созидал еси Церковь Христову, о ней же ныне молися, и тебе бо сынове ея и дщери взывают: радуйся, пастырю добрый наш.

Житийная и научно-историческая литература о равноапостольном Николае, архиепископе Японском:

  • Святитель Николай Японский (одно из полных житий святителя) – Александр Чех
  • Равноапостольный Николай архиепископ Японский – полное жизнеописание – Михаил Карпов
  • Не было столь уважаемого в Японии человека, кроме императора – архимандрит Георгий Тертышников
  • Равноапостольный Николай, архиепископ Японский (краткое житие) – Православие.Ru
  • “Святый Николае, иерарше равноапостольне, молися… о всем мире” – Галина Бесстремянная
  • Святитель Николай Японский. Штрихи к психологическому портрету – Владимир Трухин
  • Святитель Николай Японский как миссионер – Владимир Трухин
  • Основатель Православной культуры Японии – Николай Садовский
  • Миссия в Стране Восходящего Солнца – Анастасия Верина
  • Православие в Японии: аромат истории – Элеонора Саблина

Труды святителя Николая Японского:

  • Дневники святителя Николая Японского (1870-1911 гг.) – святитель Николай Японский
  • “Уготови душу твою во искушение” – святитель Николай Японский
  • Недаром нынешние бедствия обрушиваются на Россию, – сама она привлекла их на себя – святитель Николай Японский

Читать другие молитвы раздела “Православный молитвослов”

Источник: https://xn-----6kccgdvsdzky9au.xn--p1ai/molitva-nikolaj-yaponskij/

Акафист святому равноапостольному Николаю, архиепископу Японскому

Молитва николаю японскому

Николай Японский: житие православного самурая – Церковь Успения Богородицы

Молитва николаю японскому

16 февраля – день памяти равноапостольного Николая, архиепископа Японского.

Святитель Николай Японский (в миру Иван Дмитриевич Касаткин (1836-1912) родился 1(13) августа в семье сельского диакона Дмитрия Касаткина в Смоленской губернии. Его мать Ксения Алексеевна умерла 34 лет от роду, когда ему было всего пять лет.

Несмотря на крайнюю бедность, мальчика отдали учиться сначала в Вельское духовное училище, а затем в Смоленскую семинарию, после блестящего окончания которой будущего святителя отправили в Петербургскую духовную академию, где он учился до 1860 года.

Решение поехать в Японию пришло совершенно неожиданно. Для посольской церкви в Хакодате требовался настоятель. Несколько товарищей Касаткина уже выразили желание ехать в Японию в сане священника. Юношу приглашение не заинтересовало, и он спокойно пошел ко всенощной.

Но во время богослужения он вдруг решил, что должен ехать в Японию. В самый непродолжительный срок судьба Ивана Дмитриевича Касаткина была решена. В конце июня 1860 г., после возведения в сан иеромонаха, о. Николай покинул Петербург.

Простившись с родными, взяв с собой Смоленскую икону Божией Матери, он отправился в далекий путь.

Аварема – помилуй

Первые семь лет своего пребывания в Хакодате настоятель консульской церкви серьезно занимался изучением японского языка, истории и культуры, а в часы досуга пытался делать переводы из некоторых священных и богослужебных книг.

Поначалу за неимением перевода богослужение совершалось на церковнославянском языке, на японском же языке пелись и читались только «Господи, помилуй», «Святый Боже», «Верую» и «Отче наш». При переводе молитвы «Господи, помилуй» возник вопрос, как следует переводить слово «помилуй», которое зачастую воспринимается как помилование преступника.

Епископ Николай говорил: «У нас таких отношений с нашим Богом нет. Мы возьмем слово «аварема». Так мать «милует» ребенка, «жалеет» в исконном древнерусском смысле».

Переводы текстов осложнялись спецификой грамматики японского языка, полностью противоположной русской.

По-японски поставить подлежащее надо впереди, а между ним и сказуемым необходимо вместить все, что есть в переводе, и сколько бы ни было придаточных и вводных предложений, все они должны встать впереди главного сказуемого; в каждом придаточном и вводном предложениях – то же расположение частей.

В Токио

В 1869 г. по совету епископа Иннокентия о. Николай обратился в Санкт-Петербург с просьбой открыть миссию, на что получил положительный ответ.

В 1870 году о. Николай вернулся в Хакодате уже в сане архимандрита, возглавив Русскую духовную миссию в Японии.

Архимандрит Николай принялся за создание духовной семинарии, катехизаторской школы, стал издавать первые в Японии русские журналы «Православный вестник» (на русском и японском языках) и «Уранисики» («Скромность»), знакомивший японских читателей с историей, культурой, литературой России.

Кафедральный собор в честь Воскресения Христова, построенный им в Токио, до сих пор называется «собором Николая», что по-японски звучит как «Николай-до».

Христианство, по внутреннему настрою, сродни борьбе самбо — самообороне без оружия. Христианство — это борьба с самим собою, со своими пороками, недостатками, страстями: с грустью и печалью, недомоганием и унынием.

Христианство — это воспитание в себе самодисциплины, собранности и любви. Православный христианин – тот же воин. В этом нас убеждает жизнь святителя Николая Японского, который трудился на своем поприще в Японии и похоронен там.

Он настолько почитаем этим народом, что японцы даже отказываются передать мощи святого России.

Первый православный японец

Первым православным японцем стал Такума Савабе, бывший самурай клана Тоса, жрец старой синтоистской кумирни в Хакодате. Савабе то и дело сталкивался с иеромонахом Николаем в доме консула, где давал уроки фехтования сыну русского консула И. А.

Гошкевича, и всегда смотрел на святителя с такой ненавистью, что однажды тот не выдержал и спросил: «За что ты на меня так сердишься?» Последовал совершенно определенный ответ: «Вас, иностранцев, нужно всех перебить. Вы пришли выглядывать нашу землю.

А ты со своей проповедью всего больше повредишь Японии».

– А ты разве уже знаком с моим учением?

– Нет, – смутился японец.

– А разве справедливо судить, тем более осуждать кого-нибудь, не выслушавши его? Ты сначала выслушай, да узнай, а потом и суди.

– Ну, говори!

Слова иеромонаха Николая потрясли самурая. Он испросил дозволения встретиться с русским священником вновь и продолжить беседу.

Савабе тайком читал Евангелие во время службы в своем языческом храме, положив перед собой Евангелие вместо языческого служебника и постукивая в обычный барабан. Никто и не думал, что он читал иностранную «ересь».

В апреле 1868 года, во время начавшихся гонений на католиков, иеромонах Николай тайно крестил трех друзей в своем кабинете. Это были Павел Савабе, который в 1875 году стал первым японским православным священником, Иоанн Сакаи и Иаков Урано. Именно тогда, за пять месяцев до наступления эпохи Мэйдзи, зародилась Японская Православная Церковь.

.

С обострением отношений между Россией и Японией православных японцев волновал вопрос, должны ли они участвовать в войне против России. На это Владыка отвечал своим духовным чадам, что долг каждого христианина защищать свое отечество.

В случае начала войны японцы должны будут относиться к России как к неприятелю, но «воевать с врагами не значит ненавидеть их, а только защищать свое отечество. Доселе я молился за процветание и мир Японской империи. Ныне же, раз война объявлена между Японией и моей родиной, я, как русский подданный, не могу молиться за победу Японии над моим собственным отечеством.

Я также имею обязательства к своей родине и именно поэтому буду счастлив видеть, что вы исполняете долг в отношении к своей стране».

Последние годы жизни

15 февраля Владыка, страдавший сердечной астмой, потребовал возобновления проходивших обычно в соседней комнате и отмененных по рекомендации врачей занятий хора и попросил исполнить любимое им «На реках Вавилонских». Ночью начался бред, во время которого умирающий несколько раз произнес слово «Воскресение». 16 февраля в четверть восьмого зазвонил большой храмовый колокол, извещавший о кончине святителя Николая.

Об упокоении Владыки на четырех престолах было отслужено четыре литургии. Отпевание совершалось в соборе Воскресения Христова, главным образом по-японски. Среди прочих венков выделялся венок от императора Японии – этой чести иностранцы удостаивались исключительно редко.

В похоронной процессии, растянувшейся на десять километров, шли воспитанники и воспитанницы святителя Николая. «У всех в руках пальмовые ветви, символ веры в победу дела Владыки в Японии. Многочисленные цветы, сотни венков. Святые иконы, кресты.

Иереи, диаконы в священных облачениях… В заключение колесница с дорогим гробом, представитель России в шитом золотом придворном мундире. И лента, бесконечная лента христиан…»

***

«…Роль наша не выше сохи. Вот крестьянин попахал, соха износилась. Он ее и бросил. Износился и я. И меня бросят. Новая соха начнет пахать.

Так смотрите же, пашите! Честно пашите! Неустанно пашите! Пусть Божье дело растет! А все-таки приятно, что именно тобой Бог пахал. Значит – и ты не заржавел.

Значит, за работой на Божьей ниве и твоя душа несколько очистилась, и за сие будем всегда Бога благодарить».

«Вместе с мягкостью, он был железным человеком, не знавшим никаких препятствий, практичным умом и администратором, умевшим находить выход из всякого затруднительного положения.

Вместе с любезностью в нем была способность быть ледяным, непреклонным и резким с людьми, которых он находил нужным воспитывать мерами строгости, за что-либо карать или останавливать.

Вместе с общительностью в нем была очень большая, долгим опытом и горькими испытаниями приобретенная сдержанность, и нужно было много времени и усилий, чтобы заслужить его доверие и откровенность.

Наряду с какой-то детской наивностью веселого собеседника в нем была широта идеалов крупного государственного ума, бесконечная любовь к родине, страдание ее страданиями и мучение ее мучениями… Широкие и святые идеалы, железная воля и неистощимое трудолюбие – вот сущность архиепископа Николая».

Д. М. Позднеев, востоковед

.

Источник

Источник: http://klin-demianovo.ru/http:/klin-demianovo.ru/analitika/29747/nikolay-do/

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.