Молитва или акафист киру и иоанну

Канон святым мученикам Киру и Иоанну Александрийским врачам безмездным – Святцы

Молитва или акафист киру и иоанну
Истрясшему в мори мучительство фараоне и Израиля сушею наставльшему, поим Христу, яко прославися во веки.

Показавшему в мире чудотворцы и врачи, Кира честнаго и Иоанна мученика, всем целяща страсти благодатию, воспоем, вернии, и мучеников почтим память.

Отвергшеся нынешних, будущих рачители кровьми истинному Рачителю последоваша, темже в ранах страждуще, доблественне терпяху.

Укрепльшеся дерзновением и утверждше душу, научившеся о Христе, и с мученики пострадаша мужески, и венцы исплетоша законно.

Богородичен: Спаси мя, Мати Истины, обуреваема люте от страстей и часто погружаема, и направи мя, Чистая, ко спасению тихаго пристанища.

Ирмос:

Несть свят, яко Господь, и несть праведен, яко Бог наш, Егоже поет вся тварь: несть праведен, паче Тебе, Господи.

Верою обострил еси святыя Твоя, Христе, надеждею исковал еси, любовию разжегл еси, треми всеоружии треплетенный венец тем исплел еси.

Добле сопротив сташа к мучителем нечестивым непобедимии мученицы, прелести ловления невредно прешедше: Христом бо вооружившеся, с Ним и веселятся.

Яко столпы богозданнии и основания твердая, на камени водрузиша восхождения веры, от камене пивше воду присноживотную, юже от чаши Христовы.

Богородичен: Духу бысть жилище, Чистая, приимши исполнение всего Божества сыновне и рождши Спаса и Господа и Избавителя рода нашего.

Седален, глас 4.

Долу влекущия страсти поправше, к мучения, страдальцы, Божественней высоте светло вознесостеся благодатию, Кире и Иоанне, вселенныя светильницы. Темже молимся: тьмы греховныя и недуг избавите нас, иже над всеми Бога моляще.

Богородичен: Грехолюбив сый, молю Тя, безгрешнаго Бога рождшую, вземлющаго грехи мира, Пречистая, многогрешную душу мою ущедрити и грехи моя многия очистити: грешным бо Ты еси очищение, и спасение верным, и заступление.

Крестобогородичен: Иже от Безначальнаго Отца рожденнаго, напоследок Тя плотию рождшая на Кресте висяща зрящи, Христе: увы Мне, любезнейший Иисусе, – вопияше – како славимый яко Бог от Ангел, от беззаконных ныне человек, Сыне, хотя распинаешися? Пою Тя, Долготерпеливе.

Кондак, глас 3.

От Божественныя благодати дар чудес восприемше, святии, чудодействуете в мире непрестанно, вся наша страсти рукодействием изсецающе невидимо, Кире Богомудре со Иоанном славным: вы бо сущии Божественнии врачеве есте.

Икос:

Сами себе Богу возложше, святии, все искушение лютое Его ради претерпесте, умерше усердно, мученицы доблии, и по кончине всем источаете Божественная дарования, сущим в различных недузех, и от многих исцеляете зол, от нихже един и первый есмь аз, окаянный, телом бо и душею от язв лютых болю, и верою вам вопию: исцелите мя, вы бо Божественнии врачеве есте.

Светилен.

Чудодейственнии светильницы, Кире со Иоанном, душевныя наша недуги и телесныя исцелите, от Господа приемше благодать исцелений.

Богородичен: Иже от Бога миру поданным благим Ты вина была еси, Богородице, но и ныне моли о общем спасении Благопременнаго Бога.

Источник: https://svyatsy.org/akafisty-i-kanony/kanony-svyatym/kanon_svyatym_muchenikam_kiru_i_ioannu_aleksandriyskim_vracham_bezmezdnym/

АКАФИСТЫ

Молитва или акафист киру и иоанну

Ака́фист (от греческого слова неседален, неседальная песнь, то есть «песнь, которую поют, не садясь, стоя») — жанр православной церковной гимнографии. Так называются хвалебные песнопения в честь Господа Иисуса Христа, Божией Матери и святых, исполняемые молящимися стоя (отсюда название).

Древнейшим акафистом и вместе оригиналом для всех остальных считается Акафист Божией Матери. Он состоит из 25 отдельных песнопений: 13 кондаков (кратких хвалебных песен) и 12 икосов (пространных песен). Начиная с первого икоса, песнопения расположены в порядке греческого алфавита.

Первый кондак  выделяется из общего счета — только он один заканчивается приветственным восклицанием: «радуйся» (приветствие), но не «аллилуия» (что означает «хвалите Бога»), подобно остальным 12 кондакам. В содержании кондаков различаются две части: в первой части — до 7 кондака преобладает содержание историческое, во второй части — от 7 кондака — догматическое.

Икосы по объему в три раза пространнее предшествующих им кондаков. Первая треть каждого икоса, равная кондаку, содержит, как и кондаки, краткое упоминание знаменательных событий при Благовещении Богородицы, при отрочестве Спасителя, преимущественно же изображает необычайное и спасительное влияние на нас воплощения Иисуса Христа.

Две остальные трети икоса состоят из 12 воззваний: «радуйся». Это приветствие ангела-благовестника каждый раз сопровождается разнообразно величественными наименованиями высочайших совершенств Пречистой Девы, приветственными удивлениями Ее величию пред Богом, молитвенными возгласами и исчислением чрезвычайных благодеяний, даруемых ею всем верующем.

Эти приветствия, или славословия, начинающиеся словом: «радуйся», расположены в икосе в шесть пар, причем двустишия обыкновенно имеют одинаковое количество слогов в каждой паре.

Чтение акафистов во время Богослужения и келейно

 Акафисты не являются уставным, обязательным Богослужебным чином.

На богослужениях в храмах обязательно читается только Акафист Пресвятой Богородице «Взбранной Воеводе…» в Субботу Похвалы Пресвятой Богородицы, на пятой седмице Великого Поста.

В современной практике Великим постом так же употребляется Акафист Страстем Господним в чинопоследовании Пассии, которая служится в Воскресенье вечером во 2-5 седмицы Великого Поста.

На Утрени праздничного богослужения или на Молебне в самый день праздника иногда читают Акафисты. На молебнах часто прибегают к чтению акафистов.

По благословению духовника келейно (во время домашней молитвы) читают акафисты святым угодникам Божиим и иконам Божией Матери, призывая их в помощь в житейских нуждах.

Нет особых указаний в Уставе на чтение акафистов в храме и при келейной молитве. Но из общецерковной практики можно вывести правило: в период Великого Поста не принято читать акафисты, кроме Акафиста Божией Матери на 5 седмице (в субботу) и акафиста Страстем Христовым. Во все другие дни года чтение акафистов разрешено.

 Порядок келейного чтения акафистов

Если чтение акафиста совершается келейно отдельно от утреннего или вечернего правила, то начинается с чтения предначинательных молитв, а заканчивается окончанием молитв.

Молитва предначинательная

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас. Аминь. Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Молитва Святому Духу*

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

*От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается тропарь: «Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав».(Трижды)

От Вознесения до Троицы начинаем молитвы со «Святый Боже…», опуская все предшествующие.

Трисвятое

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва ко Пресвятой Троице

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй.  (Трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва Господня

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй. (12 раз)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу.  (Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу.  (Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон)

Псалом 50

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе Единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти.

Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти.

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом владычним утверди мя. Научу беззаконыя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей.

Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския.

Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на oлтарь Твой тельцы.

Символ веры

Верую во единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша.

Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И возшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца.

И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящего, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов.

Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.

 Чтение акафиста

Затем читается акафист (если акафист с каноном, то после 6-ой песни канона). По завершении чтения канона – молитва ко Господу Иисусу Христу или Божией Матери, святому – соответственно смыслу акафиста.

Сам же акафист имеет особую последовательность. Так 13 кондак читается трижды, а сразу после него вновь повторяется первый икос, после которого читается первый кондак. Если акафист читается отдельно от канона, то по окончании акафиста читается молитва. Затем окончание молитв:

Окончание молитв

*Достойно есть яко воистину блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

*От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается припев и ирмос 9-й песни пасхального канона:

«Ангел вопияше Благодатней: Чистая Дево, радуйся! И паки реку: радуйся! Твой Сын воскресе тридневен от гроба и мертвыя воздвигнувый; людие, веселитеся!

Светися, светися, новый Иерусалиме, слава бо Господня на тебе возсия. Ликуй ныне и веселися, Сионе. Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего».

 Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Господи, помилуй.  (Трижды)

Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй нас. Аминь.

Источник: http://yasenka.cerkov.ru/index.php/molitvoslov/akafisty/

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.